Vanliga frågor

Vad behöver jag göra innan ni flyttstädar?

+

När du bokar flyttstäd måste du meddela oss om bostaden inte städats på länge eller om det förekommit rökning inomhus. Om sådana omständigheter uppkommer blir du kontaktad av oss innan arbetet påbörjas eftersom vi kan komma att behöva debitera extra för saneringskostnader. Du måste tömma bostaden helt innan flyttstädningen. Detta inkluderar exempelvis tandborstar, toalettpapper med mera som annars kan komma att slängas vid städtillfället. Frysen ska även vara avfrostad. Och vi önskar att ni flyttar fram kyl och frys om vi ska städa innan så vi inte får dom över oss eller gör märken i era golv.

Hur fungerar garantin för flyttstädningen?

+

För oss på QLNR är det viktigt att du som kund blir nöjd. Därför erbjuder vi städgaranti på vår flyttstädning! Det innebär att vi kommer tillbaka och åtgärdar det du inte är nöjd med. För att garantin ska gälla krävs att du reklamerar eventuella brister senast 7 dagar efter utförd flyttstädning.

Hur fungerar hemstäd?

+

När vi kommer till dig tar vi med oss allt städmaterial som behövs, du behöver inte ha något hemma utan behöver bara se till att vi kommer in. Vi kan även ansvara för nyckel om ni önskar. Vi städar med ultrarent vatten och kem som är skonsamma för de som utför sitt arbete och miljön.

Vad är ultrarent vatten?

+

Vi städar med ultrarent vatten, det återvinns från vanligt vatten som avjoniseras och filtreras. Det är helt utan kemikalier vilket gör att när vattnet dunstar så lämnas inga rester som vanligt vatten eller med traditionella rengöringsmedel, ytan återsmutsas därför inte lika lätt och hålls därför ren längre, det finns inget som smutsen fastnar i. Det är också miljövänligt och även arbetsmiljömässigt oslagbart med minskning av allergier och förenklade städrutiner.

Vad händer om något skadas eller går sönder?

+

Alla skador fotograferas och dokumenteras. Det förekommer att skador framkommer i samband med städningen då de tidigare dolts bakom möbler eller smuts. Vi städar inte om risken för skador är stor, exempelvis putsas inte trasiga fönster och kylskåp dras inte ut om det är ett känsligt golv i köket. Vi är också ansvarsförsäkrade om olyckan skulle vara framme, och vi ersätter våra kunder om något skulle gå sönder vid ett hemstäd t.ex.

Har ni kollektivavtal?

+

Vi har F-skatt och är kollektivanslutna till fastighet. Våra anställda får betalt från att de börjar på morgonen till dess att arbetsdagen är slut, alltså även tiden mellan kunder. I anställningsavtalen ingår sekretess och vi är även ansvarsförsäkrade.

Övriga upplysningar

+

- Din faktura skickas alltid till din mail.
- Nycklar överlämnas på överenskommen tid och plats.
- Inglasade balkonger putsas enbart vid förfrågan.